Eindhoven városa kikiáltotta magát Hollandia technológiai úttörőjévé, egyben a futurizmus innovációs központjává. Nem csoda hát, hogy a Philips hazája lett az ország legambiciózusabb autós vállalkozásának, a Lightyearnek is a bázisa. Bár a Lightyear elektromos autóit a műfajban jóval tapasztaltabb Valmet Automotive, vagyis a korábban csak Saab-Valmetként ismert beszállító fejleszti, az első fecskének számító, limitált kiadású Lightyear 0 után máris itt a valódi termék, a Lightyear 2 előrendelési fázisa.
De mi is a Lightyear 2 azon túl, hogy egy újabb napelemes elektromos autó, melynek nem láthatjuk még a farát, és a specifikációit is csak nyáron lesznek kedvesek elárulni?
Őszintén szólva épp ezért nem tudjuk még pontosan. Annyi biztos, hogy míg a Lightyear 0 a világ legjobb aerodinamikai értékével büszkélkedő utcai autójaként 160 és 270 ezer euró közötti összegbe került attól függően, hogy ki mennyire szeretett volna beszállni a fejlesztési költségbe, a Lightyear 2 már tömegmodellnek készül. Legalábbis az az állítás, hogy 40 ezer euró lesz az alapára.
A Lightyear 2 szintén képes lesz csak a napelemes töltéssel kisebb távok leküzdésére, és a holland startup szerint háromszor energiahatékonyabb, mint a mai elektromos autók átlaga. Ötszemélyes, élhető hatótávval, más szemlélet szerint tervezve, mint a jelenleg is kapható elektromos crossoverek, városi terepjárók és egyéb nehéz akkumulátoros járművek.
Hogy mennyire vonzó a holland válasz a zéró lokális emissziót termelő elektromos autók kérdésére, majd a piac eldönti. Az, hogy a Lightyear 0, tehát az első fecske elvileg képes 12 kilométert menni csak a napelemeinek köszönhetően, már alapból izgalmas. A Lightyear 2 pedig a vízválasztó, mely már előrendelhető. A többit meglátjuk, hiszen közben a nagy gyártók sem unatkoznak.